reklama

Cudzie jazyky? A načo?

Teraz vám rozpoviem jednu moju skúsenosť :) .. čo - to už ma život naučil :D

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Asi tak pred rokom a pol sa mi dostali od kamoša do uší nejaké ruské chválové piesne, konkrétne Hillsong. Počúvala som a počúvala, a tak si vravím, že "šak ja im celkom rozumiem" ... Tak som si vypýtala aj texty, veď chvália Boha, tak nech viem, o čom ...

A ako na potvoru - koľké prekvapenie - som zistila, že sú po rusky :) a teda v azbuke. Vyzeralo to pekne na pohľad, ale žiaľ - nič mi to nehovorilo. Skoro ako egyptské hieroglyfy. Takmer rovnako som vedela čítať jedno i druhé.

Ani neviem prečo, rozhodla som sa len tak sa nevzdať a do tohto boja vykročiť s vervou a odhodlaním, že tie "ich písmenká" porazím a premôžem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Môj postup? Našla som si na internete transkriptor do azbuky a učila som sa čítať slovenské texty v azbuke :) Možno je to celkom originálny prístup, neviem, či už to niekto tak urobil, v každom prípade - zabralo to. Tie ruské písmenká zrazu boli pre mňa známe a čítanie prestalo byť problém. A kto vie čítať ľahšie rozumie a učí sa rýchlejšie ...


A tak moje samoučenie sa ruštiny napredovalo a napreduje (skôr by som to nazvala len absorbovanie, lebo o skutočnom učení sa nemôže byť ani reči) ... Stále som sa však pýtala sama seba : "Načo ti to, dievča, bude?" Ale tak čo - bavilo ma to, nuž prečo nie...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sem tam som si na webe zašla na nejakú ruskú stránku, prečítala si nejaký ten článoček, a zistila som, že im už rozumiem z veľkej časti aj písomne :)

Nuž, a zrazu, znenazdania sa v mojom maili objavila správa, v ktorej stálo :

"привет! :) меня зовут Артем, я из Якутии ... хотел бы с тобой познакомиться :)"
Pred čosi viac než rokom to boli hieroglyfy a dnes - viem, že mi píše človek, nádejný priateľ, ktorý sa chce so mnou zoznámiť. No paráda!

Po prvých dvoch, podotýkam obojstranne vcelku obsažných mailoch, mi došlo, na čo to všetko bolo. Čokoľvek Boh dokáže použiť a premeniť na požehnanie! Všetko, čo mu dovolíš si použije, aby sa aj skrze tvoj život oslávil. Každý jeden dar, ktorý ti dá, každú jednu vec, na ktorú máš talent, ktorá ti ide od ruky, každú jednu vec, v ktorej prejavíš ochotu poslúži na budovanie Božieho kráľovstva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Priznávam, občas ma zmáha lenivosť, nechuť, ale už len pre tohto môjho zatiaľ len internetového kamoša sa tie cudzie reči budem učiť ďalej. Ani nie len tak pre istotu, keby som náhodou zablúdila niekde v ruskej tajge, americkej pizérii alebo nemeckej pivárni :) - jednoducho preto, aby som mohla hovoriť o Bohu, ale aj o tých najľudskejších veciach s ľuďmi, ktorí sa nenarodili práve na Slovensku - aby som dokázala prečítať slová, v ktorých volajú o pomoc či povzbudenie, alebo naopak, chcú povzbudiť oni mňa, a aby som dokázala na ich potrebu odpovedať.

Na to sú mne cudzie jazyky - aby sa Božie láska ohlasovala vhod i nevhod, aby som tou útechou, ktorou Boh potešuje mňa, mohla ja potešiť napríklad aj rusko - jakutského mládenca Arťoma, kalifornskú priateľku Irinu, aby som proste mohla o Bohu speakovať, sprechovať, hovoriť, mluvit, govoriť, a snáď k tomu pribudne raz i taliančina :) - len nech moje ústa nemlčia, čo sa týka ohlasovania Krista, jeho smrti a zmŕtvychvstania a svedectva všetkých tých skvelých a úžasných Božích diel, ktoré sa dejú v živote mojom. Tiež sa teším na všetkých, ktorí mi raz z Božej milosti budú po anglicky, nemecky, alebo pokojne aj po rusky hovoriť o svojich životoch, na ich príbehy, na všetky svedectvá, pri ktorých ma bude neustále napĺňať nekončiaci úžas nad Božou dobrotou. Vďaka Bohu, že mi dal chuť učiť sa cudzie reči! Vďaka Bohu, že sa takto jednoducho môžem k Jeho priateľom oveľa viac priblížiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Či sa mi niekedy v živote podarí byť reálne prítomným misionárom v nejakej ďalekej krajine, to naozaj dnes netuším - jedno však viem : moja misia sa začala :)

Nuž, rozvíjajte to, čo vás baví, aj keď sa to zdá, ako haluz - ono to určite na niečo bude. A možno aj skôr, než sa budete cítiť pripravení. Veď Boh od nás smelo môže žiadať aj veci, ktoré naše schopnosti presahujú. Je predsa pripravený doplniť všetko potrebné, túži len nájsť vieru a ochotu.

A potom s dejú veci :)

Jana Guričanová

Jana Guričanová

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žiť naplno pre mňa znamená vďačnosť za najmenšie veci, za každú pozornosť, priateľstvo, slovo, či povzbudenie, ale aj za ťažkosti, komplikácie, trápne, či úsmevné chvíle. Tí, ktorých stretám robia obyčajné dni neobyčajnými. Krok za krokom :) vpred. Zoznam autorových rubrík:  Keď je život veselýKeď sa zamyslím ...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu