reklama

Prázdniny sú paráda!

Bola som dieťa ako každé iné z mojej generácie - ruky od blata, večne obité kolená, záplata aj na takom mieste, kde by ste si nemysleli, že sa dá spraviť diera. Akurát chodiť a hovoriť "r" som začala trošku priskoro - ale aj tak dobre - možno práve vďaka tomuto náskoku dnes stále chodím načas a vykecám sa zo všetkých problémov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Fakt, ešte ma zastihlo to, že "Tetáááá, môže ísť Janka voooon?" sme si naživo kričali pod oknami, žiadne distingvované "Prezvoním ti" neexistovalo. A rovnako mamy nás volali domov vykrikovaním z okna, snažiac sa dovidieť až na kraj kopca, na ktorý sme sa chodievali hrávať, či tam predsa len niekde medzi trávou a stromami a občasnou ruskou modernou preliezkou stále sme. Hej, som z tej generácie, ktorá za sebou ťahala žltú kačku, mala malé žlté lyže (tie sme všetci dostali na Vianoce), a už v štyroch rokoch sme vedeli, ako sa pletie na hlavu veniec z púpavy. A ešte sme vedeli, ktoré bobuľky jesť môžeme, a ktoré radšej nie.

Fakt to bola iná doba. Mňa viac bavili živé sliepky za plotom, než rozprávočka v telke. A rozbité koleno, to bolo super, lebo to som bola skoro ako chalani (a neviem prečo sa mi chalani odjakživa zdali viac super, než baby). Chalani menej frflali, nemrnčali pre každú blbosť a chodili na stavby. A pretekali sa, kto ďalej preskočí, a kto rýchlejšie niekam dobehne a pre nejakú záhadnú príčinu ma brali so sebou na tieto ich pánske jazdy. Keď sme podrástli, odrazu si povedali, že budú skákať, ale len keď ten, ktorý to dokáže mi bude môcť dať pusu. Na devať rokov vcelku zaujímavý nápad. A ja som už nikdy odvtedy nebola pobozkaná od toľkých rôznych "skoro mužov" v jeden deň, ako v tomto období.

Jedna jediná vec mi v mojom krásnom detstve chýbala. Boli to naozajstné, také skutočné prázdniny u babky a dedka, keď si balíte svoj malý kufor (jasné, že mama k nemu ešte balí iný veľký, ale hlavne vy máte tvoj malý a v ňom tie vaše veci), keď viete, že to bude romantika, že pôjdete autom, vlakom, autobusom a so stiahnutým hrdlom tušíte, že mama nakoniec predsa len odíde a ostanete v tom veľkom svete len vy, babka a dedo. A všetko sa stane dobrodružstvom, lebo ste na prázdninách. Naši starí rodičia bývali v tom istom meste, v paneláku. Takže vysnívaná romantika sa nekonala. Ale aspoň som tam občas stretla niekoho, kto bol na prázdninách a tak som si to aspoň mohla obzrieť, aké by to asi bolo.

Ísť na prázdniny ale aj tak znamenalo veľa - aspoň sme pár nocí spali v inej posteli, hrali sa na inom dvore, s inými kamošmi, dostali sme na raňajky vianočku s grankom alebo ešte lepšie s kakaom, aj obed chutil akosi inak, a vlastne to bolo super. Alebo sme šli na výlet. A ráno bolo vždy počuť hrkútanie hrdličiek, a vôbec, iný pocit to bol vstať u babky. A vždy, keď tie hrdličky počujem, aj teraz, spomeniem si na starého otca. Ono to vlastne ani veľmi nevadilo, že som na tie prázdniny nemusela nikam cestovať. Už tým, že to u starej mamy alebo babky inak voňalo, že decká pod oknami sa inak volali a že na obed bolo kura s ryžou a čerešňovým kompótom bolo úžasné. A potom ešte výlety do Teplíc, do parku, na labute a kačice, na zmrzlinu a na oplátku, to už bola hotová exotika. Ani neviem, ako je možné, že mi tie veci tak zovšedneli.

Občas je veľmi dobré nechať sa preniknúť spomienkou na tie vône, na tie farby a na ľudí, ktorí vtedy boli pri tom, a dnes tu možno už nie sú. Ďakujem mojim starým rodičom za tie najlepšie možné prázdniny na susednom dvore, aké som len mohla mať :). A všetkým chalanom, že mi v druhej triede na základke ukázali, že sa im oplatí riskovať život preskakovaním priepasti na stavbe len preto, aby mi - áno, iba mne - mohli dať pusu :). Pocit pre každú ozajstnú ženu nezabudniteľný.

Jana Guričanová

Jana Guričanová

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žiť naplno pre mňa znamená vďačnosť za najmenšie veci, za každú pozornosť, priateľstvo, slovo, či povzbudenie, ale aj za ťažkosti, komplikácie, trápne, či úsmevné chvíle. Tí, ktorých stretám robia obyčajné dni neobyčajnými. Krok za krokom :) vpred. Zoznam autorových rubrík:  Keď je život veselýKeď sa zamyslím ...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu