reklama

... lebo srdcom veríme !

... ak ... vo svojom srdci uveríš ... lebo srdcom veríme ... (Rim 10, 8-10)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

" Ak svojimi ústami vyznávaš : Ježiš je Pán "(Rim 10,8)
- a Božie slovo neklame
- vedz, že " nik nemôže vyznať Ježiš je Pán, iba ak v Duchu Svätom ". (1 Kor 12, 3b)
Tak máš istotu , že ak ráno, hneď ráno, ešte predtým, než začneš deň, vyznáš, že tvojím Pánom je Ježiš, tvoje srdce i tvoje telo začne deň naplnené Duchom Svätým.

" ... ak ... vo svojom srdci uveríš ... lebo srdcom veríme ..." (Rim 10, 8-10) - viera je v našom prípade nevyhnutne spojená s láskou. Viera sa dokazuje láskou, viera láskou osviežuje, posväcuje a prináša život. Neveríme rozumom, tak veria i tí, čo Boha nemilujú:
" Veríš, že Boh je jeden? Dobre robíš. Ale aj diabli veria, a trasú sa! " (Jak 2, 19)
Žiada sa od nás teda iná viera. " Viera bez skutkov je neúčinná." (Jak 2, 20) Láska bez skutkov nie je láskou. Boh dokázal svoju lásku skutkom a žiada od nás naledovníctvo v tejto obete.
" Nik nemá väčšiu lásku, ako ten, kto položí svoj život za svojich priateľov." (Jn 15, 13)
Ak sme učeníci, učíme sa konať Božie skutky, napodobňovaním Krista. Položiť svoj život pre nás nemusí znamenať zomrieť za priateľov skutočnou smrťou. Položiť svoj život znamená predovšetkým zomrieť sám sebe, znamená to dať sa k dispozícii, znamená to stať sa " telom, ktoré sa obetuje za mnohých" spolu s Ježišom.

Našou misiou a povolaním je premiaňať sa v Eucharistiu. Stať sa tým, čo prijímame. Stať sa tým, Koho prijímame. Veď sám vraví : " Kto je moje telo a pije moju krv, ostáva vo mne a ja v ňom. Ako mňa poslal živý Otec a ja žijem z Otca, aj ten, čo mňa je, bude žiť zo mňa." (Jn 6, 55-58) Budeme žiť z neho, ak budeme jesť, ako prikázal, pretože ak nebudeme jesť telo Syna človeka a piť jeho krv, nebudeme mať v sebe život . (porov. Jn 6, 53b)

Skrze proroka hovorí : " Dám vám nové srdce a nového ducha vložím do vás. " (Ez 36, 26) Dostali sme teda Ducha, v ktorom vyznávame " Ježiš je Pán ", a " nové srdce ", ktorým " veríme na spravodlivosť, že Boh ho vzkriesil z mŕvych " (Rim 10,8-10).

Povzbudzujem ťa hľadať svojho Pána v Eucharistii a milovať Ho v tejto jeho bezmocnosti z lásky,
pretože prisľúbil:
"Kto miluje mňa, toho bude milovať môj Otec;
aj ja ho budem milovať a zjavím mu seba samého. "
Jn 14, 21b


Jana Guričanová

Jana Guričanová

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žiť naplno pre mňa znamená vďačnosť za najmenšie veci, za každú pozornosť, priateľstvo, slovo, či povzbudenie, ale aj za ťažkosti, komplikácie, trápne, či úsmevné chvíle. Tí, ktorých stretám robia obyčajné dni neobyčajnými. Krok za krokom :) vpred. Zoznam autorových rubrík:  Keď je život veselýKeď sa zamyslím ...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu